Blog

Google Website Translator Gadget

Chat




Zack dE gReAt

mE aNd mY LiFe

[READ]|[LEARN]|[SPREAD]|
zackhashim. Powered by Blogger.

Follow by Email

Followers

My FB Fanpages

Contest

cLick..cLick..

Qada' dan Qadar

Friday, June 3, 2011 - - 2 Comments











"Setiap yang berlaku adalah tertulis di dalam kalam-Nya"

Bla..bla..bla..

adeyh..tensen..tensen..tensen..boleh sakit otak la kalau selalu jadi macam ni..lepas satu pergi,satu yang datang..
eh..bgus lah..xpayah carik..dia datang..adeyh..kalau tuah a.k.a. nasib baik yang datang,xpe lah jugak..'dia' yang aku cakapkan ni is malang..UNLUCKY..adeyh..pening..pening..ade jugak yang aku jual keta ferrari aku ni kt kedai timbang kati..lepas satu..satu masalah dia bagi kat aku..nak jual..dah xde harge..so..nak xnak..gune je la sampai tamat riwayat..


adeyh..aku ni pun satu..dah taw kete tu season..xreti2 nak maintanence..huhuhu..jawapannya..bukan aku xnak maintanence,tp..masalah nya..duet xde...mcmne nk wt maintanence..huhu..mane la pegi duet2 aku ye..joli katak??,..bile aku kluar umah..capteh pn bape RM je pn..hurm..gaji aku pn brape sen je..

adeyh..tu la..dulu kije dah elok..main2 lagi..padan muka..dah la xreti nak syukur..sikit2 maki..sikit2 marah..cube la sabar..ni tidak..cube renung..kt sape aku marah sebenarnye??..kt DIA..kalau ko marah DIA,pencipta ko..Yang MAHA GREAT..macam ne DIA nak bantu ko time susah??..so..padan lah muke ko..hahaha..


zack..zack..ape lah nak jadi..berkawan salah..tak berkawan salah..semuanya jadi serba salah..kang kalau xberkawan..cakap aku kera sumbang..adeyh..hape pun xboleh..xpe lah zack..nak buat camne..name pun idop..if idop xsukar..bukan idop la nmanye..sabar je la k..


kepada insan yang teramat aku sayangi..SITI AISYAH BTE TUMIRAN..maafkan ayang..ayang tak bermaksud untuk menyepikan diri..lebih2 lagi..after kite mula nak kenal lebih rapat..I'M SO SORRY..huhuhu..


dugaan..mungkin ade hikmah disebalik kejadian..who knows..dalam aku tengah dalam kesusahan..still ade gak segelintir insan bernama sahabat bantu aku..tolon aku..terima kasih..mungkin time ni..tuhan nak tunjuk kat aku..sape kawan..sape sahabat..sape lawan..

luse dah kojo..pagi plak..adeyh..nk poie naik apo..kaki dah patah poit..huhuhu..besok..nak xnk,aku kena gak setel kn keto aku..gilo apo nk bg tersadai sampai seminggu..huhuhu..malam rabu yang malang..huhu..dah la salah masuk roaster..offday pn datang kojo..tolobey rajin!!..padan muko..nk balik awal,kono plak balik lewat..kunci keto totinggal kek opis..adeyh..baik2 bleh balik 11.30..kono tgu kunci pkol 12.00,.huhu..igt nk poie soromban..ngeloan ko apo ko..rupanya..kesabaran ku teruji laie..aadeyh..dah la tongah malam..golap..dok tahan keto,xdo yang nk boronti..adeyh..tunggu punyo tunggu..naseb ado mmbr pickup blik senawang..hurm..apo laaa naseb..kek belog ni la tompek den nak luohkn apo yg den raso..


ntah lah..kadang2 tuhan bagi kito ujian..kito kato malang..kadang2 tuhan bagi kito nikmat..kito kato tuah..
kalo kito malang,baru kito nk ingt kek DIA,..kalo sonang??..ado den ingt kek DIO??..


kepada diri sendiri..MOHD ZULHILMI SALAHUDDIN BIN HASHIM @ Zack Hashim..ingat-ingatlah lepas ni...belajar dari kesilapan..ni bukan nya bala..mahupun malang..ni la ujian untuk ko..ujian untuk ko lalui time idop ni hah..time dah mati nanti..dah xdo ujian2 cmni hah..dah tinggal jawab exam jo..lulus ko x..ko sorg jo la nilaikan..layak ko ko lulus??..eden ni hah bukan nak bebel kek ko..tapi..ekau tu yang xponah nk beingat..ekau dah taw ekau xdo duet..ekau buek la xdo duet..yg dok gatal nk poie cari masalah tu pasal apo??..kan dah kono..bilo dah kono,,ekau dok maki2..marah2..cubo2 la bawak besabor...bukan nyo luak pn ekau punyo bulu rome kalau ekau sabo..zack..zack..maleh dah den nk layan ko..pandai2 la ekau bawak diri kek nogowi orng ni hah..ekau tu duduk johor..bukan nogowi 9 ni hah..jarang2 balik kampung..hah..ni lg 1 den nak koba..ekau dah taw jarang balik kmpung..ekau rajin2 lah tepon org tua ekau..ini tidak..ekau ikotkn sgt ego ekau yg tinggi cm gunung everest tu hah..gunung tu  kalo ekau tarah ari2,,boleh jd rato ko taw.tp..ego ko ni..den tgok..tarah banyak mno pn xluak2..adeyh..dah lah..ekau pikir lah sondiri poit..menyampah pulak den raso membebel kek diri sendiri ni ha..


Yang bonar sobonar bonar nyo,





Berakal vs Nakal

- - 0 Comments











Dikalaku terkenang zaman persekolahan ~

▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░

Murid Berakal : baki duit belanja sekolah simpan dalam tabung.

Murid Nakal : pau duit tabung kawan wat belanja sekolah.


☆★ hall of fame~ roll..camera..acti0ns ★☆ ↓↓↓

(Errr. .abg nk kueh pau? Tnye adik ~Z~ kpada abg ~Y~ kaki pau )

▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░

Murid Berakal : duduk dediam time cikgu tengah ngajor dalam kelas.

Murid Nakal : dediam kuar dari kelas ketika cikgu sedang ngajor. .

☆★ hall of fame~ roll..camera..acti0ns ★☆ ↓↓↓

( X & W senyap2 mlangkah kuar kelas. . .budin "abg ~X~ pegi dulu sayang. .babai. .kpada ~A~ ditepi tingkap". . .~W~ " hoi! Diam la hoi! Kaber2. .kantoi nanti. .Aq yg ngajor ko kang"

▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░

Murid Berakal : Selalu bangun berdiri nak jawap soalan.

Murid Nakal : selalu kena berdiri sebab tak tau jawab soalan.

☆★ hall of fame~ roll..camera..acti0ns ★☆ ↓↓↓

( ~V~ berkata2 di dalam ati lpas didenda berdiri " tak gun0 punyo cekgu! Jaga kau balik kang! " Muka panaz ~

▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░

Murid Berakal : habes sekola terus pulang kerumah atau ke library.

Murid nakal : lum habes waktu sekola da menyeringai. .

☆★ hall of fame~ roll..camera..acti0ns ★☆ ↓↓↓

( ~U~ " ~T~. .j0m mandi sungai?" ~T~ " ape barang. .mandi swimming p0ol la" )

▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░

Murid Berakal : siapkan homework dulu baru kuar bermaen.

Murid Nakal : tak kuar bermaen pun homework tak siap gak!

☆★ hall of fame~ roll..camera..acti0ns ★☆ ↓↓↓

"h0mework is teamw0rk" c0pypaste kat ~S~ ar. .zaman da canggeh beb! Huhaa. .[itu tanduk suda kuar]. . kate ~R~ yg sedang syok men games dalam bilik. .

▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░

Murid Berakal : rajin jumpa guru lepas waktu sekolah.hendak rujuk lebeh pembelajaran.

Murid Nakal : kerap jumpa guru selepas waktu sekolah kerana timbulkan masalah.

☆★ hall of fame~ roll..camera..acti0ns ★☆ ↓↓↓

~Q~ "apahal ni cikgu?! Bru jumpe td da rindu ?" Cikgu "ekaw mang nk k0n0 eh jang. .ngee~"

▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░

Dengan ini anugerah pelajar cemerlang pada tahun ini jatuh kepada memurid nakal. . .yehaa. ."study biar haprak. .result biar gempak"
Oleh kerana terlalu studyhard smpai kepagi. .memurid berakal telah dilanda ke'blur'an & ke'jammed'an akal sewaktu menjawap exam. . .jeng jeng jeng. . .:p

▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░


~ tamat. .dengan ucapan. . .selamat hari guru. .tabahkn hati mendidik anak bangsa. .buat adik yang masih belajar. .sekolah mang boring jer. .tp hargai la waktu yang masih ada ni~

~ p/s : cerita & adalah rekaan semata-mata yer ^^,

Nukilan : cha yang amat2 merindui zaman persekolahan. . .wuwuwuwu T_T

▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░

♪♫♪ Backgr0und Music : andai dapat ku undur waktu -AXL's.. Ehehe layann ♪♫♪ ~

▓▒░ ツ τнαиκ чσu ツ ▓▒░

╔∞['αısчαн єıчćнα'™]∞╗
Kredit : 'Aisyah Eiycha'




Selamat Hari Ibu

Monday, May 9, 2011 - - 0 Comments

Selamat  Hari Ibu



















Pagi lepas Subuh,
Sekitar Rumah Taman,
Taman Tun Hussien Lempoyang,

A : nasi lemak..nasi lemak..satu rm2..nasi lemak..nasi lemak panas..
B : kak..panas lah kak..jom duduk bawah pokok sana..
(ujar B menunujuk ke arah pokok angsana yang merimbun sambil mengibas-ngibas bajunya kepanasan)
A : tapi dik..nasi tak abis jual lagi laa..nanti mak marah..
B : hurm..lame lagi ke kak??
A : ada lah dalam sepuluh bungkus..
B : xpe lah..jom lah duduk bawah pokok tu...adik dah penat dah ni..
A : hurm..yelah..yelah..

B menarik tangan akaknya..laju sungguh dia berjalan..mungkin bahang panas pagi tu..sungguh luarbiasa..mana mungkin badan setahun jagung sepertinya mampu menahan terik mentari tersebut..

B : penat nya kak...panas sungguh pagi ni kan??..(tanya B sambil meniup2 baju nya..)
A : takpelah..adik rehat dulu...nanti kita sambung lagi k..
B : ok..(b hanya mengukir senyum)

Pin..pin..pin..
sebuah mercedes silver megah berhenti di depan dua beradik tersebut..
pemandu tersebut melambai A..A pun menghampiri kereta mewah tersebut..

Z : adik..adik jual ape tu??
A : err..err...nasi lemak bang..
Z : wah..rajin nya adik bantu mak jual ye..berapa ringgit sebungkus..
A : err..RM2 bang..tapi...da sejuk bang..
Z : takpe..tinggal berapa bungkus lagi tu??
A : err..sepuluh bang..
Z : hurm..abang xda duit kecik..xpe lah..macam ni..abang halalkan duit baki..
A : abang nak berapa??
Z : bagi abang semua lah..hehe..nah..
(Z menghulurkan note  RM50 kepada A..)
A : err..bang..banyak ni..saya jual sepuluh je..
Z : xpe..abang sedekah..dulu pun abang jual-jual jugak macam adik..
A : tipulah..abang bawak mercedes ni..tak kan abang jual nasi lemak tepi jalan??(ujar A kehairanan..)
Z : kenapa??jual nasi lemak..tak boleh naik kereta mewah ke??
A : err..x lah bang..
Z : adik..janganlah bersungut walaupun adik cuma jual nasi lemak..arwah mak abang selalu pesan..walau apa jua kerja yang kita lakukan..jika ianya di jalan yang diredhai..insyaallah..tuhan akan memberkati hasilnya..
A : mak adik pun cakap macam tu bang..tp..penat lah bang..mana nak study..mana nak jual nasi lemak..
Z : pengalaman dik..semua ni pengalaman..cara adik uruskan masa,antara belajar dan bekerja..adik sanggup tutup malu..berjalan satu taman jual nasi lemak pagi-pagi..tu semua pengalaman..dari pengalaman,kita dapat belajar..
A : terima kasih bang..

Setelah menghulur duit,Z terus berlalu..A menghampiri B di bawah pokok..

B : Lama abang tu berbual..
A : dia beli semua nasi lemak kita dik..dah..jom balik..
B : iyeke??..yea..boleh balik awal..(jerit B keriangan)


Sesampainya dirumah,

Ibu : A..A..abis nasi lemak arini kak??
A : abis bu..ni ade duet lebih..ada abang tu baik hati beli nasi lemak kita,xmintak duit baki..
Ibu : akak..kan ibu dah cakap..jangan amik duit org..
A : tapi bu..dia kate..dia ikhlas bu..
Ibu : dah..dah..amik balik duit ni..nanti jumpa..akak pulangkan semula..
A : maaf ibu..
Ibu : ibu xmarah..tp..akak pun paham kn..keadaan kita..ni adik dah mandi ke belum..pergi ajak adik mandi..
A : baik bu..


A memanggil B mengajak mandi..ibu hanya menggeleng-gelengkan kepala..

10 tahun kemudian,

Pintu pagar depan sebuah unversiti tempatan,

C : A..ko tak nak celebrate ke ko dapat anugerah dekan??
A : xpelah..korang pergi dulu..aku nak balik kampung..bagitau adik dengan mak aku..
C : ko nak aku antar ko ke bus station ke??
A : ish..buat susah je..xpe..aku naik taxi je..
C : alah..tak jauh mane pun..lagipun..ko banyak tolon aku..semua subject susah..ko tolon aku..
A : mak aku cakap..ada ilmu..elok kongsi..
C : baik betul lah ko ni A..bila masa ketika lah aku dapat jumpe mak kau ye?
A : xpe..datanglah kampung aku..btol ke ko nk antar aku ni??
C : lah..xkn dengan aku pun ko xpercaya..ko tolong aku,so..aku tolong lah lo balik..adat orang berbudi A...
A : thanks C..

Petang lepas zohor,
hampir maghrib,
di depan rumah A,

kelihatan ramai orang kampung di rumah A..A kehairanan..

Pak imam : A..maaflah..puas imam cuba hubungi kamu..tp..


pak imam tidak dapat meneruskan kata-katanya..dia hanya mengeleng-gelengkan kepala..


A : kenapa imam??..kenapa..


hati A berdegup kencang..mungkinkah??..detik kehilangan insan tersayang kembali lagi..wajah sayu ibu berlari-lari di kotak pikiran A..A terus berlari masuk ke ruang tamu..sekujur badan,,berselimut putih terbaring di tengah-tengah ruang..mulut jiran tertangga masih mengalunkan yassin..sayup wajah ibu berselubung dengan kain putih bersih..langkah nya lemah..longlai..tanpa dia sedari..dia terjelepuk di sisi jenazah ibunya..


A : ibu..ibu..maafkan kakak bu..ibu...isk..isk..IBUUUUUUUUUU...


jeritan A membuat semua hadirin sayu..siapa tak kenal arwah..lebih-lebih lagi A..setiap pagi mengusung bakul nasi lemaknya..walaupun berkali-kali imam menghantar bantuan,berkali-kali juga lah si ibu menolak..katanya..cukuplah hasil pencen ilat si suami,upah menjahit dan menjaja nasi lemak nya..untuk menyara idup mereka tiga beranak..para tetamu mengbacakan al-fatihah kepada arwah..semoga roh nya ditempatkan bersama golongan para kekasih-NYA..insyaallah..


Langkah A longlai sewaktu mengiringi jenazah insan yang paling disayanginya..kelihatan B bersama-sama orang kampung menangkat keranda arwah ibunya..berkali-kali hadirat mengusap airmata A..hilangnya tiada ganti..bukan macam pepatah..patah tumbuh,ilang berganti..baginya..belum puas dia membalas jasa insan tersebut..A tidak mampu menahan sebak di hatinya..saat jenazah ibu nya diturunkan..semakin berjurai lah titis air matanya membasahi bumi..

Maghrib,
di rumah A,

A : adik..ibu xmampu mewasiatkan harta untuk kita..cuma tanah dan rumah ni lah satu-satunya harta yang kita ada..(ujar A sambil teresak-esak)
B  : sudahlah kak..yang pergi..biarlah pergi..xusah kita tangisi lagi..berdoalah..agar roh ibu ditempatkan diantara golongan-golongan para kekasih-NYA..
A : adikk...(A memeluk B sambil menangis..b masih dapat merasa air hangat setitis demi setitis turun menitik di belakang badannya)

Beberapa minggu kemudian,
Kuala Lumpur,
banggunan 24 tingkat..

A : ni ke tempatnya..
sambil menjinjit sijil-sijil yang diperolehinya..A memberanikan diri memasuki ruang legar banggunan tersebut..
Receptionist : Ye dik..nak interview ke??
A : Err..ye kak..tp..betul ke ni alamat syarikat ni??..(A menghulurkan surat panggilan temuduga)
Receptionist :betul lah ni..hurm..kalau ikut surat ni..adik kena jumpa dengan CEO syarikat ni..adik ada bawak proposal??
A : err..ada kak..
Receptionist : kalau macam tu..adik duduk dulu kat sana..nanti akak panggil ye..(Receptionist tersebut menuding ke arah set sofa berwarna hitam di ruang menunggu)
A : terima kasih kak..

Selang 5 minit,


Receptionist : Dik..adik dah boleh masuk..adik terus je..lepas tu ade bilek CEO kt ujung..
A : terima kaseh kak..(ujar A sambil melemparkan senyuman)

Tok..tok..tok..

Z : masuk..
kedengaran suara garau memanggil A masuk..kelihatan seorang lelaki lewat 40-50'an sedang membelek2 fail didepan nya..
A : Assalamualaikum en..
Z : waalaikumusalam..duduk..(z mengalihkan pandangannya dari fail2 yang berselerak di mejanya..)
A : ehhh..abang..
Z : abang??..hehe..pandai kamu bergurau..saya da tua lah..
A : tak..maksud saya..abang yang dulu beli nasi lemak saya??..kejap..kejap..
A cepat2 mengeluarkan sebuah buku..mebelek2 setiap muka surat..Z semakin hairan..di garunya kepalanya yang tidak gatal itu..
A : hah..jumpa pun..(A tersenyum..d tangan nya..sekeping note RM50..)
Z : kenapa dengan note tu??

A tidak dapat menahan sebak..dia terus menangis..
A : isk..isk..saya xsempat sampaikan amanat arwah ibu saya..isk..
Z : hurm..adik ni yang jual nasi lemak dulu ke??..dengan adik??bawah pokok??
A : iye bang..ibu suruh saya pulangkan duet abang..puas saya tunggu..tp..abang tetap xmuncul2..alhamdullilah..sekarang..saya jumpa jugak dengan abang..ni amanat arwah ibu saya..
(A menghulurkan note RM50 tersebut kepada Z)

Pagi tu..setelah note RM50 tu betukar tangan..sesi interview pula bertukar menjadi sesi suai kenal..dan tengah hari tu..Z terus di jadikan pembantu kepada Tuan Sri Z..

A : Tuan..saya rasa bersalah sebab baru bekerja,terus jadi pembantu Tuan?
Z : tak ada apa lah..saya lantik awak sebab awak jujur..amanah..saya tak perlukan sijil2 tu..tp..kalau betul awak dapat sijil tu dari usaha awak..alhamdullilah..
A : terima kasih tuan..err..Tuan..kalau saya nak sambung belajar boleh?
Z : Bila??
A : err..tak tahu lagi tuan..tapi..saya ada apply..
Z : owh..kalau macam tu..tak usah risau..semua ditanggung beres..hehe..
A : err..maksud tuan?..(ujar A kehairanan)
Z : saya taja awak sambung belajar..bagitahu saja kamu mahu sambung di mana..asalkan..kamu setia berkhidmat dengan syarikat saya selepas habis belajar..
A : BAIK TUAN..terima kasih tuan..
Z : dah..dah..jom kita pegi lunch..petang ni saya kena jumpa siapa??

A membelek2 buku seakan diari kepada Tuan Sri Z..sambil mulutnya melontar jawapan kepada soalan2 Z..
 
15 tahun berlalu..
Di pusara kg.durian single,

"ibu,terima kasih..akak tak mampu beri ibu harta sepanjang ibu hidup..tp..sekarang..akak dah dapat segelung kertas ni bu..ni untuk ibu..atas usaha-usaha ibu mendidik akak..akak dapat tawaran melanjutkan pelajaran ke luar negara..akak mohon restu ibu..doakan akak selamat di negara orang..adik masih lagi di perak..dia tahun akhir tahun ni bu..bu..akak tak tau nak ucap terima kasih kat ibu..sepanjang ibu hidup..akak xpernah bgtaw kat ibu akak sayang kat ibu..akak tak pernah ucap terima kasih kat ibu..terima kasih bu..terima kasih sebab lahirkan akak..beri akak makan,tempat berteduh,ajar akak segala ilmu yang ibu tau..terima kasih bu..makan minum akak,tempat berteduh akak,pakaian akak..terima kasih bu..terima kasih.."

A memegang batu nisan arwah ibunya,...dari kelopak matanya,mengalir air mata hangat..perlahan menuruni membasahi pipinya..
setelah membacakan yassin dan doa,dia berlalu pergi..membawa segelung sijil..tiada tanda harga..cuma palitan dakwat hitam,bermaksud namanya..dia berlalu melangkah pergi..





IBU,UMMI,EMAK,MAMA,AMMA atau MOMMY...
tak kira apapun kita panggil untuk insan ini,
yang susah payah selama sembilan bulan mengandungkan kita,
bersabung nyawa melahirkan kita kedunia,
tak pernah penat menukar lampin kita,
sentiasa menyusukan kita semasa kita lahir,
sanggup bersengkang mata berjaga membiarkan kita tidur terlebih dahulu,

TERIMA KASIH KU UCAPKAN KEPADA MU,
ATAS JASA YANG KAU BERIKAN KEPADAKU..
JASAMU TAK DAPAT DINILAI DENGAN HARTA BENDA..
ATAUPUN WANG RINGGIT..
TERIMA KASIH,IBU...




K.L.A.S. Bukan C.L.A.S.S.

Saturday, April 23, 2011 - - 0 Comments


Hurm..dlu ak kije kt AirAsia,LCCT..pnye la bangge giler,sampai geng2 bju 0ren ni(geng KLAS,kami bju merah) ak pndang sblah mate je..kdg2 xpndang langsung pn..ye la..ape class kije KLAS..2 dlu..skrg ni..sedar xsedar,da nk dkat sbulan ak j0in geng bju 0ren ni..timekaseh Kuala Lumpur Airport Services c0z mengambil patik jd ahli,walaupun semasa dlu kala,patik pandang pn xlalu ngn kamu..huhu..

Hurm..sebut pasal kije kn,raseny..ni dah nk msuk kije yg ke-20 k0t..adeyh..apsl ak xkekal2 kije ni?kna sumpah k0t?ke xdpt restu dri 0rg tua?ntah la..dah beberapa 0bstacle yg ak try panjat,n bjaye lepasi..ad gak yg still tekapai2..tp..xpe laa..atleast,it is an experience for me to learn s0mting..kan..kan..kan..rase macam nk give up pn ad..hurm..susahny id0p merantau..tu la..sr0h kije kt j0h0r,xnk..s0mb0ng..padan muka k0 zack!..

Kije..kije..kije..
Sesusahnye kije kita,lgi susah nk cri kije taw..
S0..pikir2 kn dan renung2 kn..bersyukurlah dengan apa jua rezki yang tuhan bagi..jangan sampai tuhan tarik punca rezki k0rang..time 2,nk menangis ayer mata darah pn xguna..hangpa tau!..

walaupn kije k0rg 2 cuma pelayan warung,cleaner jusc0,ataupn sekadar sekuiriti guard kt kilang kicap..berSYUKURlah..k0rg masih diberikan punca rezki untuk menyara idup tuan/puan,family,ayahb0nda,sibling..DAN yang paling penting,.ianya HALAL!!..

Dunia hanya sementara,akhirat kekal selamanya..jangan kerana kejarkan akhirat,dunia kamu tinggalkan..begitu juga sebaliknya..biarlah seimbang..bekalan dari dunia,untuk dibawa keakhirat..aku bukan baik,aku juga bukan jahat..sesungguhnya..ak masih bl0m kenal siapa aku,untuk apa aku disini,..jadi sila tafsir aku,bukan nilai aku!!..aku xsuka dinilai,dan aku xsuka menilai..

dunia..dunia..dunia..
TOLONG jangan salahkan dunia!,renung la sedalam2nya..berfikir tanpa mentafsir,buleh mendatangkan kesalahfahaman..




Sony Ericsson vS Photo Blogging!!...

Sunday, April 3, 2011 - - 0 Comments


Wah..i like S0ny Ericsson!!..

xtaw plak ak yg melalui henp0n ni,ak bleh wt p0sting..sungguh ketinggalan zaman la aku ni..puas ak cari cmne nk attach pict dlm p0sting ak..s0..dgn ilmu yg ak bru taw ni..(scare xsengaja mengg0deh hp)..semakin besemangat la ak untuk men-snap dan meng-p0sting..haha..terbaek der!!!...

Dunia hujung jari kan?..sekarng pnya henp0n da xmcm zaman ak dlu..stakat skrin itam putih,s0und pn juz m0n0t0ne je..but..2 pn da di anggap CANGGEH BEB!!..yelah..hp da brape rat..sim kad?t0pup bulan2?..kl0 xda kije,xpyh berangan la nk pkai hp..

Tp..tu dlu..sekarang tidak lagi..maj0riti budak2 zaman skarang..sume ad sbijik hp..pling cikai pn,skrin kaler..

'skrin itam putih?..maaf la bang,terasa diriku begitu k0l0t la bang!..'

Hampeh pnye budak..rase cm nk tamp0r je laju2..hurm..tp..bt0l gak..geng2 ak pn byk gak yg gne hp canggeh2..da xgna dh hp itam-putih 2 lagi..kl0 ad dlm simpanan pn,die0rg bg kt adik2 die0rg..

Ak igt lg hp 1st ak pegang..SAGEM pisang..bapak pyh nk tlis msj,2 yg ak mls nk gna secare life..(rezen : MALU)...haha..

Alhamdulillah lah..as far as I g0..ak masih igt asal usul ak..pengalaman mendewasakan kita kn?..2 la pengajaran yg dpt ak timba sejak ak melangkah kaki keluar dari kep0mp0ng jagaan family ak..tambah t0lak,ad la dlm 7 taun gak ak da depends 0n die0rg..(statement tipuuu!!..tgh2 bulan,tep0n gak die0rg..mintak simpati..ahaks..)

Hurm..0wh ye..pict 2 ak nk trimas kt en.google,sbb bg ak curik..hehe..

Sejauh mana kita melangkah,jangan lupa dimana titik permulaan kisah kita,andai kau berlari terlalu laju,hati-hati..kelak kau akan terjatuh jua..namun,ingatlah..PARUT dari jatuh tersebut la yang kita kna jadikan PENGALAMAN..HIDUP bkan bermula dari berlari,tapi MERANGKAK,BERJALAN kemudian terus BERLARI...