Blog

Google Website Translator Gadget

Chat




Zack dE gReAt

mE aNd mY LiFe

[READ]|[LEARN]|[SPREAD]|
zackhashim. Powered by Blogger.

Followers

My FB Fanpages

Contest

cLick..cLick..

Rayer 2007

Thursday, August 27, 2009 - - 0 Comments

Rayer 2007

ehem..ehem..
test mic..1..2..3..
'dalam dingin subuh,hatiku terusik..kenang nasib diri dirantauan,bergema takbir rrayaaaaaaaa...arrrggkhh..'
alamk srak plak sore..air kurang r..almklmlah..pose full..hehe..so..by the way..sy da dlm pejlnn nk balik kmpong ni..ni pun singgah skejap je..nk singgah slalu,'singgah slalu' da ad kt joho..haha..
hurm..so cam mne pose taun ni..mcm taun lpas gak ke or ad prubahan..alhmdulilah klo ad prubahan..wlopun sikit..hehe..tak kisah r kan..yang penting ad..drpd xde..coz..ble kite da mengalami perubahan 2 bermkna kite tlah berjaya mematangkan diri kite step by step..
actually..bkn snang nk brubahkan??so..korang..korng..dan korang sume spatutnya bebangga krna mmpunyai inisiatif utk mengubah diri korang sendiri..
wlopun korg ad pendorong YG mndorong korg utk brubah..itu hak korg r..kan??if kite tak ubah diri kita,sape lagi yg nk ubahkan diri kita..xkn nk suruh mak bapak kite..awek2 kite..pakwe2 kite..makcik jual cendol tepi jalan..bai roti..polis diraja malaysia..ataupun..pak imam yg da gigil tgnnya smbut akad zakat fitrah????
arini sy terkilan sgt2 sbb bile sy g mesjid or surau2..sume yg azan golongan veteran..so..tedetik ati kecik sy nk tye satu soklan..iaitu..where r the youngers???takkan stiap taun2 raye kita kene dengo takbir raye dari pak imam-pak imam yang sepatutnya mengiatkan ibadahnya..kita nk tgu bape lame lg..baru nk insaf..
xkn nk tgu sampai kita da tegolek tepi jalan sebab excident lumbe haram..smpai kite da telantar kt katil spital sebab kene pukul ngan geng oTai..kite patah kaki sebab teseliuh mase wt breakdance or shuffler..kene rape ngan balak kite punye member..meriam buluh mletop kudungkan tgan korg..orang malaysia mendarat kt bumi lepas bersiar2 kt bulan..kene culik ngan penculik..kite da tak de duit nk enjoy..kite jd imam kt jenazah kaum kluarge kite..ataupun nk tgu malaikat maut cakap kt kite.."saudara..saudari..masa anda telah tamatttt..."..ingat pop kuiz aznil ke???..
sy pun bukannye baik sgt..tp da telanjur singgah skejp ni..tak salah sy bg nasihat kn??..if bukan utk korg pun,,untuk sy memperbaiki diri sy yg kerdil di muka bumi ALLAH yang indah ini..
so..bersempene bulan ramadhan yg baik ni..sy nk susun 10 jari mintak ampun maaf klo ad yg sakit ati ngn perbuatan sy yg kurang menyenangkan korang sume..huhu..dgn ucapan tulus ikhlas dr sy "sLaMat hAri rAye,mAaF zAhiR & bAtiN"..isk..isk..isk..



+        : pssst..nh tisu..buruk r da tue2 nangis..
@       : makacih..gua sedey r..ari2 gua tgk kt brite ngan paper kes bunuh..kes rogol..cmne mlysia zaman kite da pangkt tok wan ek??4 ari lg da raye..huhu..nsib bik gua bik..xjhat cm dieorg..klo x,mesti gua smbut raye kt bilik pagar besi..huhu..
 +        : sabo je r..ea..wait a hours!!!..lu bukan i2ari gua nmpk lu minom cendol kt bwh jmbatn ke??aha..btol2..gua cm lg muke lu..
 @      : woit bangang..amik ni sedass(klekukkk)..senyap2 da r bodo..kantoi nti..gua mse 2 'month come' r..xbley pose..
 +       : woit..bapak gua bayo zakat r..amik balik sedaass(klekukk)..lu nk kencing pn agak2 r..lu jantan..mne ad period..bodo..
 @      : ish..mamat ni..gua ckp senyap..senyap je r..yg lu makan roti john sebelah gua kt bwh jmbatn i2ari ape kes???..
 +       : ea..gua wt buke r roti john 2..
 @      : buke kpale lutut hang!!..pukul 2pm buke pejadah!!..lu punye makcik belah mne ajo lu wktu buke kol 2pm..
 +       : ea..makcik tiri laki nenek aku punye cucu yg duduk kt england bgtau da buke mse 2..die 3G ngn ak mse 2..
 @      : hei bangang..wk2 mlaysia ngn england xsme r bangang..2 r dulu gua ajk masok klas geog blajo zon wk2 lu cabot g kdai snooker ah cai..kn da jd bodo.
 +       : ahh..lu pun bodo gak..gua ajk masok klaz biologi knal jantn btina.. lu cabot g brendot kt bilik stor sukan..
 ****  : woi..sbelom ak sepak korg bedua kluar dari Proton PERSONA colour silver gua ni..baik korg senyp!!!..gua nk dgo carta hot.fm tiga puluh ni..memekak je!!!..

@+    : sori bos..hurm k r..korg2 yg kt luor 2..kami bedue ngn bos kami nk ucap "SELAMAT HARI RAYA,MAAF ZAHIR & BATIN" n doa2kn r kami semua selamat sampai kedestinasi ye..bye..



This entry was posted on 11:43 AM and is filed under Short Storie'z . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: