Blog

Google Website Translator Gadget

Chat




Zack dE gReAt

mE aNd mY LiFe

[READ]|[LEARN]|[SPREAD]|
zackhashim. Powered by Blogger.

Followers

My FB Fanpages

Contest

cLick..cLick..

Cekguku Sayang..

Tuesday, January 18, 2011 - - 0 Comments

Babak 7 Kisah Kau,Aku dan Mereka..

Petang tu..abu ke rumah zati..memberikan semua video najmi..
"T..ni brg yg ko nak..sekarang..pulangkan memory card aku!!.."
"sory la ash..ntah cmne,aku boleh 'ter'hilangkan la..aku rase..aku da letak kt dalam poket aku..tp..aku check semula..xda pulak..anyway..thanks la bagi aku video ni..hehe..jumpe ko sok.."ujar zati sambil berlalu pergi..
"weh pompuan..ko jage..video aku tersebar..aku cari ko!!.."
"uuu..so scary..i will wait for that.."..
Ash terus berlalu pergi menaiki motorsikal ali..di ikuti dgn ucop..
------------------------------------------------------------------------
keesokan harinya..
"mie..nah.."zati memberikan memory card ash kepada najmi.
"ape ni T?" tanya najmi kehairanan..
"ko bukak je la dulu..ko mesti suke punya.."ujar zati smbil tersengih..
najmi menukar memory tersebut..
"ko cube bukak video dalam tu.."sambung zati.
najmi hanya mengikut arahan zati..dan..
"weh..ape ni T??..agak2 laa..aku da tgok la sume ni..real lg.."
"haha..rilex la mie..ko ni..gelabah la..xkan ko xdapat tangkap ape yang ade kt kepala otak aku ni??"
"tangkap ape?"
zati membisikkan sesuatu ke tlinga mimi..mimie hanya tersenyum..
"macam ni la mimie yang aku kenal.."..
------------------------------------------------------------------------
di stor lame..kelihatan kelibat abu,ali dan ucup sedang merokok..
"celaka punya betina..habis cermin kereta aku.."
"rilex ash..dia tu perempuan..ape la sangat dia boleh buat..lagipun..ko tengok la rumah dia..buruk..macam rupe dia.."..ujar ali sambil ketawa..
"ahh kau..ko cakap senang laa.tu..cermin kereta aku tu..sape nak bayar..sial.."..tawa ali terhenti..
"ash..aku rase..aku taw ape nak buat kt zati ni..ko pun bukan calang2..link ko kt sekolah ni..bukan xbanyak..sape brani petik name ko..ko kan anak dato.."..ujar ucop meyakinkan abu..
"zati..harini,hari ko..ko taw la esok luse mcm ne..langit xselalu cerah CIK RAEZATI!!..".ujar abu sambil menggenggam penumbuk nya..
------------------------------------------------------------------------
kringgg..loceng menandakan waktu persekolahan telah tamat..
kelihatan najmi dan zati jalan melewati pagar depan sekolah..
"mie..jom melawat kema?.."zati cuba memulakan perbualan..
"tapi t..ko xperasan ke..kan aku da xkawan dengan dia.."
"eleh..biasa lah..lagipun..kan mase tu ko tengah angau.."
"aku malu lah T.."
"xde pape la tu..jom la..kesian kat die..lagipun..dia kan kawan kita.."zati terus memujuk najmi..
"hurm..yelah..nanti aku suruh pak man antarkan.."..ujar najmi dengan berat hati..
------------------------------------------------------------------------
"eh..kamu zati..mimie..datang melawat kema ke?masuklah dulu ye.."..ujar mak minah sebaik sahaja tenampak kelibat najmi dan zati..
najmi dan zati melewati pagar besar rumah kema..sambil bersalam dengan mak minah..
"kema..kawan kamu datang ni..turun la.."jerit mak minah..
"zati,mimie..duduklah dulu..makcik buat air ye.."..ujar mak minah sambil berlalu ke dapur..
tup..tup..tup..
kedengaran bunyi tangga dipijak..

"owh..ko T..."..ayat kema terputus sebaik saja melihat kelibat mimie..
"ko macam ne ma??ok ke??"ujar zati yang tidak mahu suasana hening singgah di rumah agam akma..
"aku ok je..cume loya2,pening.."
"weh..mie..xpayah la buat muke..kita kan kawan.."ujar zati sebaik melihat najmi memalingkan muka nya dari arah akma..
"ko ni pehal mie..dah laa..yang lepas biar lah lepas..k..aku mintak maaf laa..bukan niat aku nak maki ko tempoh hari.."..sambung akma sambil menghulurkan tangan nya kearah najmi..
najmi terus memeluk kema..sambil menangis..
"kema..kalau lah aku taw..ni sumua pemainan ash..aku xkan sia-sia kan persahabatan kita.."
mereka saling berpelukan..
di dapur..mak minah hanya mengelengkan kepala..walaupun dikepalanya..timbul beribu tanda tanya besar..



This entry was posted on 5:26 PM and is filed under Cekguku sayang.. . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: