Blog

Google Website Translator Gadget

Chat




Zack dE gReAt

mE aNd mY LiFe

[READ]|[LEARN]|[SPREAD]|
zackhashim. Powered by Blogger.

Follow by Email

Followers

My FB Fanpages

Contest

cLick..cLick..

Posmen Oh Posmen..

Monday, March 28, 2011 - - 0 Comments


Posmen..ada apa dengan en.p0smen?..sbnrnya..xtaw nk p0st ape..tetibe teng0k pejabat p0s..tu yg rase nk hapdate bel0g..hehe..

S0al slidik.(kateg0ri umur 10thn-40thn)
1.Ape tugas p0smen ye?..
95 percen - antr surat..
5 percen - repair m0t0 kt p0st 0ffice..(ADA 0RG SAB0TAJ B0RANG KAJI SELIDIK AKU!!.)

2.buat ape pegi p0st 0ffice..
60 percen - bay0r bill
20 percen - renew lesen/r0adtax
10 percen - pos surat
5 percen - beli setem
3 percen - ngurat awek@makcik jge kaunter
1 percen - parking m0t0,pas2 p war0ng sblah
1 percen - saje jalan2,saje amik tiket utk rse nikmat MENUNGGU,mak suruh beli santan kelapa..(K0NPEM ADA 0RG DAJAL KN B0RANG AKU!!.)

Tu adalah salah satu s0alan yang ad kat b0rang kaji selidik..

But..based 0n pemerhatian saya pn..bet0l la..tak ramai yang ke pejbat p0s untuk menghantar surat..walhal..dari kecik,kite pegi sk0la..cekgu2 ajar kita..'PEJABAT P0S - MENGHANTAR SURAT/DOKUMEN/DLL)..
Kan?kan?..jadi..kalau saya keluarkan statement macam ni,bt0l x?
'akan datang nanti,generasi muda..xtaw ape funtion sbenar pejabat p0s..'
S0..nk salahkan saper?..rata2 akan cakap,
1.rilex la..blom raye..nk antr surat wtpe?
2.hek eleh..k0l0t la lu br0..skrg mne men p0s2 surat..zaman dah canggeh beb..ad email,sms,mms,tep0n,..nk wt pe pkai surat?
3.leceh la..nk pkai setem,nk tgu 2 3 ari..bru dpt reply..
4.xpe lah..bg en.p0smen 2 rilex..nti raye,dia busy la tu..
5.ang tanya2 ni..ang RnD p0s malaysia ka?..(erk..0rg mcm ni pn ad?)
-Jangan salahkan teknologi,semua kt hujung jari,sbb kita yang nak berlari,sebab kita dah puas berdiri,dah naik lenguh kaki,dia suruh pergi,belajarlah berdikari,
cme yang pasti,jangan ada rasa iri di hati,dendam dan benci,penuh pula dengan hasad dengki,diri sendiri yg rugi,
salah silap hitung pakai jari,siapa juri?,masih lagi tercari-cari,tak pasti,sedarlah diri,kita tak kekal abadi,kita milik yang HAKIKI,..

Hehe..yang menulis ni pun sama jgak kadang2..bak kate dr.fadilah..cermin diri,rawat r0hani,perkasa peribadi..
Sekian,tenQ..;D




This entry was posted on 3:03 AM and is filed under From ME to remember.. . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: