Blog

Google Website Translator Gadget

Chat




Zack dE gReAt

mE aNd mY LiFe

[READ]|[LEARN]|[SPREAD]|
zackhashim. Powered by Blogger.

Followers

My FB Fanpages

Contest

cLick..cLick..

Maafkan Adik,Abah.

Tuesday, August 12, 2008 - - 0 Comments

Babak Satu
“woi!!menung pe tu…ingat Awek ke!!..poyo lah lu..aku ada awek gak..da..da..jom ak payong minom kt café..”
“bukan lah..aku konpius result aku..hurm..”
“yelah tu..ko pikir..ak baru knal ko smalam ke??ak da knal ko 5 sem lah zack..klo x sbab sue..mesti sebab bapak ko..tu lah..ak soh kije tros pastu kawin..xnak..padan muke ko..”
“ntah r pis..aku ingat cuti sem ni ak nak tenangkan pikiran r..ko ada plan x?”
“da..da..jom bincang kt bawah..”..poof!!..apis membaling baju kemuka aku..lalu terus berlari kluar..
“ciet..kuang ajo lu..yela..yela..ak nk siap r ni..”
“cepat skit!!!aku tgu tmpat biase..”jerit apis,sebelum suaranya hilang ditnggelamkan oleh suara bising radio bilik ak..ntah brape kali ak di beri amaran oleh warden agar perlahankan radio..tapi ak buat xkisah je..aku terus memakai baju yang diberi oleh apis dan trun ke café..
-----------------------------------------------------------------------
“woi..lahanat!!!ko kt mne??kate kt tempat biase..”
“rilek r..ak kt public ni..tak nmpak ke!!..jp ea sayang..”sayup..sayup terdengar apis berbisik perlahan di gagang public tu..
“k..ak tgu kt port biase..ko nk air milo kn??”
“a’ah..k..semekom..kite kt mne td sayang..”
Kuang ajo pnye jantan..tadi cakap aku..
KELEMPUNG!!!!!!
aiseh..camne bleh telanggar ni…”bisik ati ak..
“err..maaf..cik xpape??..saya bleh ganti balik..sorry..”
Skali awek la..
“emm..xpe..not your fault..never mind..”
“emm..if you like to join with us..by the way..my name Zack..”ak perkenalkan diri..sambil menghulurkan tangan aku..
“no..dont wory zack..i can take care myself..tenQ..”
“emm..if u say like that..i can do nothing..emm..once again..i’m so sorry..”
“never mind..k..i want to go now..see you..”
“k..see you..”
Mata ku tak putus2 tgok dia sampai dia ilang dr pandgan..sebaik saja aku palingkan muka aku..
“woi..gile ape..!!!..”aku tekejot coz apis tibe2 ad kt sebelah ak..
“ko tu yang giler..ko tgok saper..awek ea?ak bgtau sue..”
“woi!!mne ade..aku telanggar orang je r td..da..da..jom minom..kate td nk payong ak..”
“aiseh zack..pulus abis r..wt gayot td..hehehe..”
“nsib bik ak ni xmakan org..klo x..ko da jadik lauk ak tau x!!da r jom..ak payong..makcik milo ais satu..teh tarik satu ea..pastu kopok lekor tu singgit..”
“ni yang aku suke kawan ngan ko ni..haha..”
“da..da..jagan nk bodek2 ak..jom g sane..”
“emm..so..pe plan ko?..”ak tros memulekan percakapan ku sebaik saja kami melabuhkan punggung kekerusi..
“ha?plan pe?plan bangunan KLCC ke”
“tu lah ko..ko ckp ak jgan cintan2..ni yang ak angin ni..td lah yang kite borak kt bilik td..tu lah..da cakap ngan awek sampai lupe sume bende..”
“ak saje test ko r..hurm..biz plan ko?’
“test mende..ko slalu cmni..plupe..ak tye ko,ko tye ak blik..bagus sgat lah tu..hurm..tp ak igat nak turun perlis r..ko nak follow tak..”
“uik..apsl jauh beno..ko nk g sane,ade ape je..sawah padi byak r..tp klo stakat nk g tgok sawah padi..bik ak ajak ko g blakang komplek sane..nun jauh mate memandang..haha..”
“itu ko xpayah ajak pun ak ari2 lalu..ko tau kn situ byak harte karun..silap2 ko bleh dapat cik tedung!!!..hahaha..”
“amboi..beso gelak..hepi je ari ni..ad pape ke..mak cik pun nk tau gak..”
“ea..mak cik..xprasan plak..Xde pape..bual kosong je..” aku xprasan makcik ros sedang menghantar air dan kopok lekor yang aku pesan tadi..
“hehe..xde mak cik..si zack ni nak gi pelis cuti sem ni..dia nak tgok padi..hahaha..”
“jauhnye..nak pegi tgok sue ke?tapi..die kat perak kan?..ha..ada awek baru ea..”
“ea..kesitu plak mak cik ni..xde lah..zack nk tenangkn pkiran..pastu jgok akak angkat zack..tu je..awek zack sue sorang je..”
“hurm..bile lah hati ko ni nak terbukak untuk orang len zack..yang sudah tu sudah la..xbik mlawan takdir..”
“ntah ko ni..dia da tgalkan ko pun ko msih ingat kt dia lg..lpekan je..byk lagi pompuan kt dunia ni..ko pun bleh tahan ensem gak what..”
“ntah r pis..aku pisah bukan sebab tu..aku pisah sebab bapak aku..sampai skarng aku dendam ngan dia..tak tau nape..’
“tak boleh zack..tu ayah zack..ayah kandung tau..mak cik bukan nak masuk campur..tp..zack paham2 je lah..mane ada ayah yang tak sayangkan anak..”
“mak cik,kire..”
“emm..xpe r,,korang borak r..mak cik ad kije ni..ni mak cik blanje..”
‘makaceh..ni yang ari2 nak lepak café ni..’
‘ah ko..bende free ko suke lah tu..da r jom biz kan air pastu nik..da nk dekat magrib ni..”
“emm..k..jom”
“Mak cik kteorg grak dlu..makasih blanje..”
“ha..yela..yela..”
Makcik ros xsempat pandang kami kerana terpaksa melayan pelanggan..aku tros melangkah pergi..sambil memikirkan semula kate2 mak cik ros td..
------------------------------------------------------------------------------
“woi..ko ni nape ha..asik temenong je..da solat isyak blom?..”
‘da lah..ko ni xreti bg salam ke..nsib bik ak xde sakit jantung tau tak..klo x da lame aku g umah tiang dua..”ak tersentak dari lamunan ak..
“Ko tu je yang xpasan..ak da bg salam da..Assalamualaikum..ha..puas ati..masok ni da 3 kali tau tak..hang tu je yang torek..g korek tlinge r, pekak!..”
‘kuang ajo lu..hambik ko..”ak membaling bantal ke mukanye,tp Berjaya ditepis..
“bantal busuk ko ni nak wt pe..busuk lah..bape taun tak basoh ni..”pegangnye sambil hidungnye kembang kempis mencium bau bantal tersebut..
‘yang ko g cium wt pe..name pun bantal bucuk..mstilah bucuk..”
“emm..ko ad masalah ke zack..ak tgok ko cam pelik je sminggu dua ni..badan kau makin kurus tau tak..”
“ntah r pis..actually..da lme ak simpan problem ni..malas nak bagitau ko..”
“pe dia..cakap r..mne tau kot2 ak bleh tolon..”
“pasal sue lah..pasal saper lagi..ko pun taukan ..ak sayang sangat kat dia..sejak aku balik poli ni..ak asik mimpikan dia je..ak tak boleh lpekan dia r..nak pulak ak knal dia kat poli ni..dating kat café tu ha..tiap2 malam ak mimpi dia tau..”
“sudah lah zack..dia bukan milik kau lagi..kau kene trima hakikat ni..ko xboleh jadi camni..yang lepas tu biarlah lepas..ko kne pikirkan mase depan..xkan sebab sue ko tros xnak carik awek..”
“aku bukan xnak carik..hati ak da xde skrang ni..hati ak masih kat dia lagi..”
“emm..susah lah ko ni..ko bukan reti dengo nasihat pon..silap2 yang ni pun da kuar ikot tlinge kiri ko..”
“Emm..biz jadi tak ko follow ak g perlis?”
“xjanji r zack..nati ak confirmkan balik r..ko pun bukan tak tau dak ayu tu..kuat cemburu,,kang dia ckp aku lebehkan kawan dari dia plak..”
“hurm..xpe lah..ak bleh g sorng..”
“sorry ea zack..hope ko pham..”
“xpe..ea..da r..g tdo..da kol 11 ni..”
“emm.k..ko tu..sbelom masuk tido..bik ko amik air semayang dulu..kang ngigau yang bukan2..aku gak yang kene..”
“yela..k..malam..as’kom..”
“k..malam..”
Macam hari2 yang sebelumnye..mata aku stil xdapat lelap..waloupun ak ngantok..ak masih terbayngkan wajah comel sue..setiap detik,wajah dia yang aku igat,,
“Saper name awak?”
“aminah..pgil je mina..”
“emm..sedap name tu..apsal xpagil ina..kan lagi sedap?’
“hehe..”
“ape hehe..saya nak cakap ngan cik mina boleh?”
“nak cakap pe..mesej je lah..”
“alah kejap je..nak dengo suare..boleh?”
“emm..yelah..”
Aku teringat lagi detik2 aku mule mengenali sue..walopon dia bohong ngan aku..tp ak tau sape dia..sayng..dia bukan milik ak lagi..walopun ak sayang dia,tp myb..bukan jodo kami..macam semalam je aku putus ngan dia..
“u tau x..family u xrestu hubungan kite..u paham!!..lgpun family I da jumpe calon untuk i..i sayang family i..i mintak maf sebab tak cite sumenye kat family i..i xnak derhake ngan family i..i accept je siape calon tu..u kne trime hakikat ni..i bukan da xsayang u..i sayang you..tp family I lbih utama..dia asal usul i..u pahm tak!!!..”
Mungkin ni hanya coretan SMS,tp..bg ak ia mcm pisau yang tngah kerat2 hati aku..puas ak pujuk tp..stil the same..puas ak tye dia nape..tapi dia xnak bagitau..sampai lah ak tepon angah dia..aku rase cam nak tejon tower senai airport je..bior ak mati..senang skit..xpayah pikir sume ni..tapi..ak nak idop lagi..entah r..da 2 sem dia tinggalkan aku..ckup bulan 6 ni..genap r staun..tp bg aku..mcm smalm je..ak tak salahkan dia..mungkin keadaan memaksa dia untuk wat kputusan..saper tau..hati masing2..
Allahuakbar..allahuakbar..
Asshaduallahilahailallah
Wa ashadu anna muhammaddar rasulallah..

MASYAAlLLAh!!da azan subuh..ak tak tido lagi..hurm..
“apis..bangun piz..subuh..:
“ha..ko g dulu..t ak follow..zZzZzZZz..” sambil tngannye melambai2 seperti menghalau..
“Sukati ko r..ak nak mandi dulu..”..pergh..sejok btol ari ni....
----------------------------------------------------------------------------------



This entry was posted on 2:55 AM and is filed under I'm Sorry Dad . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: