Blog

Google Website Translator Gadget

Chat




Zack dE gReAt

mE aNd mY LiFe

[READ]|[LEARN]|[SPREAD]|
zackhashim. Powered by Blogger.

Follow by Email

Followers

My FB Fanpages

Contest

cLick..cLick..

Maafkan Adik,Abah.

Wednesday, August 20, 2008 - - 0 Comments

Babak Dua

“psst..wei awek cun lah..”
“mne?..”
“tu hah..kanan kau..”sambil jarinya menuding kearah gadis yang aku rse aku kenal..
“yang mane?bju kurung kuning gold tu ke?”
“ha’ah lah..biz yang mne lagi..”
“emm..ko igt skit..ayu tu kuat jelez..kang dia nmpk kang..”
“hah!!ngumpat ayu ea..hi zack..hi..hubby..”
“emm..pnjang umo ko yu..xde..si apis ni hah..cakap ko lah yang paling cantik kat kampus ni..”
“oo..u sayang I sebab cantik je lah ye!!klo I buruk..u xpandang i??..”
“mne ade ayng ni..b sayang ayng sebab ayang lah..cantik pun ye gak..hehe..Adooi..pe ni cubit2 b..”
“gatal..padan muke..”ayu mencubit manje apis sambil mukenye tersipu2 malu..
“da..da..aku xnak konflik umh tnge korng belaku dpn mate aku..”
“alah sori lah..itu pun berkire ke..zack da makan?”
“ayu tye r kt hubby ayu ni..nsib bik ayu datang cepat..kalo tak..da lme z telan si apis ni..da la..jom oder nasi..lapo ni..”
“alah sori lah..td lect bg asgment lah..tu yang lambat..”
“nevermind..”
Ak masih terpandang kat awek bju kunin gold tu..ak prasan dia curik pandang kt ak..
Aku cbe lemparkan senyum ak kat dia..pantas dia tunduk sambil teroskan juadah tengahari dia..
Sambil ak lihat aksi belangkas kt sebelah ak..
“hurm..korang ni..time makan lah..tak puas2..”
“sory..”
“da r..jom bayo..”
“ea..xpe..xpe..hari ni ayu blanje..father ayu bru masukkan duit..hehehe..”
“xpe lah yu..gne duit tu wat study..cian kt father ayu carik duit utk ayu..”
“da..da yg..gunung tgah panas tu..ayg blanje b je ea..hehehe..”
“Xpayah!!..u bayo sndri..saper suroh kutok 2 i..Padan muke u..”
“hurm..majok lagi..”ak dapat dengo kluhan apis..
Mane awek td..bisik hati aku..
“ea..dok seat sne r..cam free je..”
“jom..jom yang..”
Blom sempat ak dudok tiba2 bahuku ditepuk..
“Assalamualikum sedara,sedara knal ngan gurlz dalam gambo ni..”
“waalaikumsalam,boleh tgok gambo tu..”
Masyaallah..sue..ngan aku kt danga..
“kenal sangat..kenapa sedara?”
“kenapa?”
BUK!!!tetibe pipi aku kebas..dan tau2 ak da ke bawah..pantas apis kearah aku..
“xpe pis..ni masalah aku..”cepat2 aku halang..
“cmni lah sedara..ak xcarik pasal,sedara jgan carik pasal..sini tmpat awam..”
“oo..baru ko tau tmpat awam..sblom ni ada ko pikir??”
“sedara..ak xnk carik gado ea..tolon r..sedara ni saper..tetibe datng bg penangan??..”
“aku sape ko tye??aku bakal suami gurlz dalam gambo ni..puas hati!!..”
MasyaALLAH..sue da nak kawin..
“ko da paham skrang!!!..”
“ape sedare nak??”
“ape aku nak?..ko ni bodo ke??..aku nak ape yang ko da amik dari ak!!!..”
“bagi je kt aku jantan ni zack!!!..”
“sabo pis..ni problem aku..bio ak setel..nape?sue da xsayang ko ke..kan ak da ckp dulu..dia ludah ak..klo ko sanggup jilat ludah aku..mksudny..ko sgup trime die..”
“kuang hajar ko..”
“kali ni..apis Berjaya tangkap penumbok tu sebelum singgah kt muke ak..dalam sekelip mata..jantan tu da pun terduduk mcm yang dia wt kat ak td..
“da pis..ni prob ak..”ak menghulurkan tgn untuk mengangkat dia..tp di tepis..
“bik..ni tmpat ko..klo ko brani..kite jumpe kt kl..ko ad no ak..contact ak..klo ko da sampai KL..itupun klo ko anak Jantan!!..”
“woi..bodo..mne ade anak jantan kt sini..bin hashim lah…ko tu yang bodo..gado sebab pompuan..hahaha..”
“da lah pis..bio je die..”jantan tu tak paling kan muke pun mse blah..
“ko ok tak tu..”
“ak nk g bilik r..nak g sapu ubat jap..nasik ni ko bungkuskan je lah..k..ak nik dulu..”
“hah!!!korang yang tgok2 ni xde kije ke..da..da.. g sambung makan..hal kicik je ni..”
Ak dapat dengo suara apis memarahi orang yang menyaksikan pergaduhan mulut ak tadi..
Ambil ak mengorak langkah balik ke bilik..ak terperasan awek gold td..aku cube melemparkan senyum aku..kali ni..dia membalas senyuman ak..
“hi..”
“hi..”
“kenapa pipi zack?”
“oh..xde pape..perkare kecik je ni..”
“emm..nak minyak tak..liz ad bawak minyak..”
“emm..LIZ..sedap name tu..xpe lah..hal kecik je ni..”
“ea..trok tu liz tgok..meh lah sini..liz sapu minyak..tahan sikit ea..”
“aduh!!..”
“tahan lah sikit..kita dok kt tepi tu lah..”
“emm..xpe lah liz..zack nk cepat ni..ada hal..”
“emm..ok..tp..boleh liz mintak nom zack..”
“emm..012-7415134..oh ye..sori pasal aritu..”
“takpe..xkisah..salah liz gak..”
“liz..zack grak dulu lah..nak cepat ni..sori ea..”
“ok..hati2..bye..jalan tgok depan..”
“k..thanks..”
Aku tros berlari laju..ak xnak knagan ak ngan sue timbul lagi..aku segera amik first aid kit kt dalam loker aku..dan menyapu lebam kt pipi ak..
Sambil aku tekenangkan sue..
sakit di hati aku lebih pedih dari penumbok jantan tu..
liz..hurm..saper minah tu agaknye ek..
hurm..ntah lah..mals aku nak pikir lagi..
“Pergi pergi pergi
engkau pergi dari hidupku ini
Ku tak mahu mahu
engkau hadir dalam diri ini
Keluhan hatiku tak siapa yang tahu…..”
Alamak..henpon..la..da pukul 8pm..telajak lagi..sape plak miskol2 magrib ni..
Unknown num la..4 miskol..wow..saper plak yang kaco ak ni..bio je lah..
Hati kecil ak masih tertanye2 sape yang menganggu ak..sambil kearah bilik mandi..
…”zack..oh..zack..”
Sayup..sayup ku dengar suara yang amat ak kenal..suara apis tu..
“ye..ak kat bathroom ni..apehal?”
“emm..k r..ak tgu kt depan..cepat skit..”
“ok..ko g r tgok tv ke magazine ke..”

“hurm..ha ad pe?”
“dudok lah dulu..pipi ko da ok?td ak anto nasik ko..ak tgok ko tido..ak cian tgok ko..tu yg ak tak smpai ati nk kjotkan..”
“emm..da ok skit r..kebas gak r..”
“saper mamat tu..tetibe je carik pasal?”
“da la pis..ak tak nak kenang la..”
“tapi..ko kawan ak..nsb bik ak ada kat situ..kalau tak..lauk ko..”
“emm..bakal suami sue..”
“hah..da nak kawin da sue?”..nadanya seolah terperanjat..tp..yang lebih terkejut ialah ak..dia hilang tanpa brite..tetibe..tau2 dia da nak kawin..
“tak tau la pis..klo laki tu ckp cm2..ak nk wat cmne..lgpun..ko pun tau kan..ak penah jnji xkn lpekan sue sblum ada pape ikatan yang sah antre dieorang..nmpknye..dia da sahut cabaran ak..”
“cian kt ko..xpe..sabo je lah zack..”
“emm..ak da rse ok skit da..ko cm ne ngan ayu..td cm gado je..”
Aku cube untuk mengubah topic..
“hehe..kiteorang gado2 sayang..hehe..”
“a’ah lah..kang frust menonggeng cm ak dulu..baru tau..”
“ea..ko ad..bleh teman ak..haha..”
“byak la ko..ea..jom makan..lapo r”
“emm..jom la..ak pun lapo gak..”
“Ku juga mencintai dirimu
Mengapa sukar ku luahkan
Bukan sengaja ku menahan
Bibir membeku lidah terkelu..”
“hello..hi sayang..b bru nak tepon ayg..ayg kt mne tu?”
“ha?emm..ok..ok..b datang skrang..”
“alamak z..kecemasan r..sori ea..”
“xpe..ak paham..ak dulu cam ko gak..da r..g r..kang lmbt ayu bising plak..”
“alah..jgn cmtu..k r..ko nak nasik pe?ak blikan untuk ko?”
“nasik goring kampong..pedas tau..”
“ok..”
Vrooommmmm……
Ak hanya mampu mlihat dari tngkt 2 moto wave 125 tu hilang dari pandangan ak..



This entry was posted on 12:49 AM and is filed under I'm Sorry Dad . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: