Blog

Google Website Translator Gadget

Chat




Zack dE gReAt

mE aNd mY LiFe

[READ]|[LEARN]|[SPREAD]|
zackhashim. Powered by Blogger.

Follow by Email

Followers

My FB Fanpages

Contest

cLick..cLick..

Maafkan Adik,Abah.

Tuesday, August 26, 2008 - - 0 Comments

Babak Lima

“Pergi pergi pergi
engkau pergi dari hidupku ini
Ku tak mahu mahu
engkau hadir dalam diri ini
Keluhan hatiku tak siapa yang tahu…..”
Allahuakbar..saper plak yang tepon malam2 ni..
Aku mencapai telepon aku..nama liz terpampang di skrin henpon ak..nak di angkat atau tak..hurmm..bior je lah..mungkin nak dengo clerinton ak kot..
Tiba2..
Phheeeeeewwwiiittttt…
“..salam..hi zack..tgah wat pe tu?turun makan jom..liz blanje..”
Aiseh..minah ni lagi..ape ak nak cakap ek..
“…wasalam..emm..liz..nak makan kat mana??””
….
“..liz tak kisah..ikut zack lah.. liz blanje je..”
“kat warung depan petronas nak tak?”

“..ok..zack tgu citu..nati liz datang..”
“xpe lah..zack amik liz..jap lagi zack sampai..”
..
“k..”
Aku trus bersiap..semasa aku kluar dari bilik..ramai mata yang memandang aku..mungkin ramai yang tertanya2 knape ambulan datang tempoh hari..arghh..lantak lah..mulut orang mane boleh tutop..aku trus hidupkan moto ak..dan bergerak ke destinasi ak..ke rumah ayu..
Sesampainya aku di sana..aku dapat lihat satu susuk tubuh yang menarik..menarik sangat2.. liz yang aku kenal di kolej amat berbeza denagan ape yang aku lihat di depan mata aku..mata aku tak berkedip melihat kehebatan ciptaan tuhan..
Tiba2..
“zack..oo..zack..are you alright?”
“ehh..sori..”
“zack tgok ape je?”
“keajaiban dunia..hehe..ea..da lah..jom g makan..nah helmet..”
“emm..btol ke ni..ye lah..biz..xnak nik moto?..xnak nik,kite jaln kaki..”
“ea..x..x..jom lah..”
--------------------------------------------------------------------------------
“bang..oder bang..”
“liz nak makan ape?”sambung ku sebelum waiter tu datang kearah ak..
“ape2 je lah.. liz xkisah.. liz makan je..”
“ape2 xde dalam senarai lah liz..haha..joking.. liz makan nasi goreng kampong tak?”
“ok je..”
“emm..bang..nasi goring kampong 2..letak telur mata ea.. liz nak air ape?”
“liz xnak telur lah.. liz nak air sirap limau..”
“emm..k..telur mata 1 je ea bang..air saya nak teh tarik..ngan sirap limau..ais ea bang..n lagi satu..cepat skit bang..lapo da nih..hehe..”
“ok..lagi xdekan?’
“xde..hehe..”
..”nape liz tgok zack mcm tu..ada pape ke kat muke zack..”
“errr..takde pape lah..mane ade liz tgok muke zack..pasan je.. liz tgok orang blakang tu lah..”
‘hehe..kalis lah tu..emm..ader ape2 hajat ke ni?sampai nak blanje makan..”
“takde lah..saje je..nape?zack takut awek zack nmpak ke?”
“uish..ke situ plak dia..xde lah..dia da kat perak da..da habis sem..”
“ooo..da lame kenal?”
“boleh lah..dekat staun stngah..hehe..”
“haha..zack ni klako lah..”
‘klako??pelik2 je lah liz ni..mane ad..klo ad pun..tang mane??”
‘cube zack sengih..xpun..cube gelak..”
“erm..h.e.h.e.h.e..?”
“men2 plak ea..cubit karang!!..”
“ea..jangan lah..kang orang nmpak.da timbul gossip..zack bukan tak suke..tp..takot nti jd fitnah..ha..sape susah..mereka dan kluarga mreke juga yang susah..kwang..kwang..kwang..”
“bang..ni nasik..”
“ok..thanks..”
Sebaik saja playan tu beredar,,aku menyambung perbualan ak..
“liz..zack nk tye skit bleh??”
“em..tye lah..klo bleh jawab, liz jawab..”
“liz kat luar mmg camni ke??..”
“emm..xde lah..actuly..housemate liz yang bg cadangan..hehe..”
‘ooo..’
“nape..zack xsuke ke?”
“uih..sape kate..lagi zack suke..hehe..xde lah..xmanis gurl mlayu paki cam ni..sori lah kalo liz trase..zack pun bukan bik sangat pun..emm..da lah makan lah..jap lagi zack ad hal..”
“eaa..xde lah..xpe bende bik kan..xsalah nk tgur..lgpun liz open minded..hehe..ooo ye..kawan zack yg kt icu tu da ok??”
“saper?apis?emm..xtau lah nak cakap..tp..doktor ckp stabil..Dr. liz nak tolong rawat ke?haha..”
”ada kesitu plak..xde la..just want to know only lah..”
“emm.. liz..zack nak g toilet jap.. liz dok sini je tau..jgn g mne2..klo ad somting..jerit je nme zack 3x..hehe”
“nape..t z jd hulk ke..hurm..da lah..g..g..”
Sebaik saja liz hilang dari pandangan aku..aku bergerak ke kaunter..
“bang kire table yang sane tu..yang kat awek bju pink tu ea..”
“emm..table tu ea..rm15.30..rm 15 je da lah..”
“ea..xboleh..xboleh..ni ad rm 16..keep the change ea..bukan pe..nti klo cam ni..takut rezki xnak datang lagi..bis orang datang nak makan free..hehe..k r sedara..saya grak dulu..assalammm..”
“liz..da blom..jom grak..zack ad hallah..sori ea..xdapat lme2..”
“ea..blom bayo ni..”
“da lah..jom..”
“hurm..zack..zack..kn liz nk blnje..”
“xpe lah..len kali je ea..jom zack antor balik..”
“xpe lah zack.. liz nak g kedai sane tu..barang basah da biz lah..”
“emm..zack antar..”
“ok..jom..”
Setelah aku turunkan liz dipasarraya giant tu..ak tros blah..tp..ati ak cam takot plak terjadi pape kat liz..so..aku pun patah balik lah..
---------------------------------------------------------------------------
Aku tak tros ke Giant..aku brenti kat simpang..selang bape minit kmudian aku nmpak liz menjinjit beberapa beg barang2..
kalo da name pompuan..xboleh ubah..shoping je..bisik ati kecil aku..
..Pppiiinnnn..
Aku membunyikan hon ke liz..
liz tersenyum dan menghala kearah aku..
“kate ade hal tadi..”
“xpe..malam sikit boleh..meh lah zack antokan liz balik..”
“k..tp..byak barang ni..”
“xpe lah..tak de hal..hehe”
“thank ea zack coz teman liz..”
“xpe..hehe..nti kite chat lagi ea..zack ad hal ni..k..bye..”
“bye..hati2 bawak moto tu..”
Wreeeeeennnggggg….
liz terus hilang dari pandangan mata aku..aku tak tahu nak pikir ape..aku takut nak terjebak dalam arena percintaan semenjak perkara lepas menjadi titik itam dalam kenangan aku..aku bukan takut ape..Cuma..aku tak mahu menjadi penyebab hati seseorang dilukai..hurmm..



This entry was posted on 10:12 PM and is filed under I'm Sorry Dad . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: